Hjem » BASSINHOLD

BASSINHOLD

Hver tirsdag fra 14:30 til 15:30 har vi lejet varmtvandbassinet i Ishøj Svømmehal. Her tilbyder vi vægtaflastet træning i lækkert varmt vand. Vi træner balance, styrke, kondition og smidighed.

PERSONER MED VEDERLAGSFRI/PROGRESSIVE DIAGNOSER KAN GRATIS GÅ TIL FYSIOTERAPEUTISK BASSINTRÆNING.

BASSINHOLD

Er du gigtpatient eller har du smerter i bevægeapparatet så er dette hold noget for dig. Bassinholdet er også relevant hvis du har vanskeligt ved at bruge en legemsdel grundet smerter, skade eller handicap. Holdene er ikke diagnosespecifikke.

Træningen på vores bassinhold foregår ved relativ høj intensitet og varer 30 minutter. Fysioterapeuten sikrer naturligvis, at der tages hensyn til dig og dine problemstillinger.

Hvis din fysioterapeut vurderer dine problemer kan mindskes yderligere ved, at træne styrke, kondition eller balance kan du med fordel træne på et af de hold der er målrettet netop dette.

Træningen på disse hold foregår ved høj intensitet og stiller store krav til deltagernes motivation. Grænsen udfordres jævnligt, men din sygdom respekteres naturligvis. For at opnå det bedste udbytte, bør du træne på disse hold en til to gange om ugen kombineret med en gang på Bassinholdet. Disse hold er ikke diagnosespecifikke og du træner derfor sammen med andre personer med mindre funktionsbesvær.