OSTEOPATI

osteopati_carousell

Osteopati er en medicinsk videnskab, som benytter sig af manuelle teknikker til diagnose og behandling.

Osteopati kaldes også for manuel medicin, da behandleren udelukkende bruger hænderne til at behandle med. Studiet som Osteopat er et 5 årigt deltids studie for uddannede læger, kiropraktorer og fysioterapeuter.

Osteopatien adskiller sig fra andre behandlingstyper ved at kroppen ses som en helhed hvor alle strukturer i kroppen kan påvirke hinanden. For at kroppen kan fungere optimalt, skal alle led kunne bevæge sig så tæt på det optimale, som muligt.

En nedsat bevægelighed i lænd/bækken eller nedsat tarmfunktion (oppustet, øget luft i tarmen…) kan f.eks. give sig til udtryk som kolik hos spædbørn og hovedpine/migræne hos voksne.

Hos nogle kan låsninger i fodens led (efter forstuvning) medføre stramninger i musklerne i benet, der på sigt kan give lændesmerter og hos andre kan dette medføre øm stiv nakke/hovedpine.

Behandlingen kan helt eller delvist indeholde kraniosakralterapi, organmassage, bindevævsbehandling og manipulation af led.

På baggrund af grundig snak om symptomerne, grundig undersøgelse og viden om kroppens sammenhænge kan Osteopaten lede efter årsagen til symptomerne hos hver enkelt patient.

Vær opmærksom på at sygesikringen ikke yder tilskud til behandlinger der udelukkende består af osteopati. Se under priser for mere information.

VORES OSTEOPATI TEAM:

Jannich