Hjem » PERSONDATA OG VILKÅR

Persondatapolitik og vilkår for behandling hos FysioDanmark Ishøj


Velkommen som patient hos FysioDanmark Ishøj. I forbindelse med dine behandlinger her på klinikken er det nødvendigt, at vi noterer og behandler oplysninger om dig.

HVILKE PERSONOPLYSNINGER OPBEVARER VI?

Se venligst denne link for at se vores privatlivspolitik

https://fysiodanmark.dk/privatlivspolitik/

 

Hvad er en utilsigtet hændelse?

En utilsigtet hændelse er en begivenhed, som medfører skade eller risiko for skade. En utilsigtet hændelse kan kendes ved, at man som patient eller pårørende tænker:

’Det, der skete her, burde ikke være sket. Det indebærer en risiko eller har betydning for mig eller min pårørendes behandling. Jeg vil være sikker på, at fagfolkene lærer af denne fejl, både på det aktuelle behandlingssted og generelt i sundhedsvæsenet’.

Hændelsen er utilsigtet, fordi de fagfolk, der er involveret ikke har til hensigt at skade andre. De vil tværtimod gerne være hændelsen foruden. Utilsigtede hændelser kan ske, hvis der fx er mangler i sikkerhedssystemer, problemer med teknisk udstyr og apparatur, uhensigtsmæssige forhold i tilrettelæggelse af arbejdet, misforståelser eller tab af information.

Du kan læse mere om utilsigtede hændelser her

Du kan anmelde utilsigtede hændelser her.

KLAGE OVER SUNDHEDSFAGLIG BEHANDLING

Du kan klage til Styrelsen for Patientklager, hvis du er utilfreds med sundhedsfaglig behandling

Du kan læse mere om patientklager på Styrelsen for patientklagers hjemmeside 

Du kan indsende klage over sundhedsfaglig behandling her

PATIENTERSTATNINGEN:

Patienterstatningen behandler erstatningskrav fra patienter, der er kommet til skade i forbindelse med behandling på fx et hospital, hos egen læge eller som følge af bivirkninger efter et lægemiddel. Patienterstatningen erstatter skader og dødsfald, der sker som følge af behandling, manglende behandling eller for sen behandling. De erstatter også følgerne af skadelige bivirkninger, der skyldes et lægemiddel. Patienterstatningen kan kun erstatte økonomiske tab og give godtgørelse for svie og smerte og/eller varigt mén.

Du kan se mere om patienterstatningen og anmelde skade her.

STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED:

FysioDanmark Ishøj havde besøg af Styrelsen for Patientsikkerhed 1/11-2017. Tilsynet var en del af en stikprøvekontrol af fysioterapiklinikker. 

Klinikken fik 1 mindre anmærkning grundet manglende registrering hvem der fører journal. Dette fejl er nu løst af vores systemadministrator, så det sker automatisk ved journalisering. Derudover fik klinikken stor ros for at være veldreven med god systematik og sikre arbejdsgange.

Rapporten fra tilsynet kan i sin helhed ses her

AKKREDITERING:

I perioden 2019 – 2021 skal alle klinikker for fysioterapi, med sygesikringsoverenskomst i danmark, akkrediteres efter Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM). Akkrediteringen udføres af Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsnet (IKAS)

Akkreditering kan sammenlignes med en “smilie-ordning”. Akkrediteringen foregår ved at klinikken for besøg af 2 personer som gennemgår omklinikken lever op til gældende love og retningslinjer. Klinikken undersøges for bl.a. faglig kvalitet, pateintsikkerhed, patientidentifikation, førstehjælp, journalføring, datasikkerhed, hygiejne samt ansættelse,introduktion og kompetanceudvikling.

FysioDanmark Ishøj havde besøg IKAS 12/11-2020. På baggrund af klinkgennemgangen blev FysioDanmark Ishøj som en af landets 3 første fysioterapiklinikker tildelt status:  Akkrediteret af akkrediteringsnævnet 15/1-2020

Akkrediteringscertificat kan ses her: 24844-Akkrediteringsbevis-SurveyID-39518

Fuld Rapport fra klinikgennemgang kan ses her: 24844-Offentlig-rapport-SurveyID-39518

 

AFBUDSPOLITIK:

Grundet exceptionelt mange afbud og udeblivelser fra patienter i 2022, vil FysioDanmark Ishøj fremover følge de overenskomstfastsatte regler for sent afbud og udeblivelser.

Pr. 1/1-23 vil udeblivelser, eller afbud efter kl. 18:00 dag før man har tid, medføre at man faktureres udeblivelsesgebyr. Ved gentagelse vil vi, i samarbejde med patienten, tage stilling til hvor mange tider patienten fremover er i stand til at forpligte sig til.

Udeblivelseshonoraret er fastsat i overenskomsten imellem Danske Fysioterapeuter og RLTN og udgør aktuelt 307,95 kr. for individuelle behandlinger og 205,30 kr. for holdtræning. Honoraret reguleres hver år 1. april og 1. oktober. Honoraret faktureres automatisk via e-mail eller post kl. 24:00 på dagen for konsultation. For dette faktureres yderligere 39 kr. pr. regning.

For patienter der benytter klippekort, vil udeblivelser eller for sent afbud koste 1 klip.

Afbud kan meddelelse fysioterapeut eller sekretær i god tid. Ved mere pludseligt opståede behov for at melde afbud, kan man lægge besked på vores telefonsvarer, vores e-mail eller man kan aflyse/flytte sin tid via klinikkens onlinebooking via vores hjemmeside.

Bemærk at sundhedsforsikringer, Sygeforsikringen Danmark, kommuner og Sygesikringen IKKE dækker udeblivelsesgebyrer.