Hjem » POWERLASER

Hos FysioDanmark Ishøj tilbyder vi laserbehandling med vores 26W high power laser.

Laserterapi er en videnskabelig bevist behandlingsmetode, der har god effekt til at
smertebehandle og til hurtigere skadesheling. Det giver i praksis bedre mulighed for at behandle
skader/smerter, og kan derfor ofte erstatte medicin, blokader og i nogle tilfælde endda kirurgi.
Laserterapi er en smertefri behandlingsform, som har både en anti-inflammatorisk og
smertelindrende effekt. Behandlingen virker ved at laserterapi styrker cellernes funktion i det
skadede område og støtter kroppens evne til at hele hurtigere. Lyset fra laseren stimulerer
blodcirkulation og dæmper inflammation. Cellerne omkring skaden får, via laseren, tilført energi,
som styrker og accelerer kroppens naturlige reparations- og helingsproces.
Laser hjælper på mange forskellige problematikker, bl.a.:
– Overbelastningsskader
– Forstuvninger
– Fibersprængninger
– Gigtsmerter, leddegigt, slidgigt
– Inflammation
– Sårheling
– Muskelspændinger / muskelsmerter
– Akutte skader
– Nakke/ryg smerter
– Hævelse og ødem
– Tennisalbue
– Sportsskader

Alt efter problematikken, er der forskellige retningslinjer for, hvor ofte og hvor længe du må blive
behandlet med laser. Ved akutte skader anbefaler vi 2-3 behandlinger om ugen, og ved kroniske
skader anbefales 1-2 gange ugentligt.
Der er ingen bivirkninger eller gener forbundet med behandlingen. Der kan ofte mærkes en let
varme under behandlingen.
Er du nysgerrig på om laserterapi kan hjælpe dig, så tag kontakt til os, og sammen lægger vi en
plan for, hvad vi kan gøre for dig.

Sygesikringen og Sygeforsikringen Danmark yder ikke tilskud til Powerlaser behandling.